کد خبر : 284
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 13:26
-

رییس سازمان صمت لرستان :برای تکمیل طرح‌های بیش از ۶۰ درصد پیشرفت از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده می‌شود

رییس سازمان صمت لرستان :برای تکمیل طرح‌های بیش از ۶۰ درصد پیشرفت از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ استفاده می‌شود
رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۶۱ واحد صنعتی تحت تملک بانک‌ها تا نیمه اول ۱۴۰۲ تعیین تکلیف خواهند شد.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن وتجارت استان لرستان بهمن جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۶۱ واحد صنعتی تحت تملک بانک‌های استان قرار دارند.
وی ادامه داد: در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید هر جلسه ۲ الی ۳ واحد صنعتی را در دستور کار قرار می‌دهیم تا آنها را تعیین تکلیف کنیم.
رئیس سازمان صمت لرستان گفت: تیمی متشکل از استانداری، سازمان صمت، اداره کل بازرسی و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده که به بررسی وضعیت واحدهای تحت تملک بانک‌ها می‌پردازند.
جعفری با بیان اینکه شناخت کامل روی وضعیت واحدهای مذکور دارم، افزود: تمام تلاشمان این است که این واحدها را به چرخه تولید برگردانیم و در این راستا دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها، رئیس کل دادگستری و دادستان خرم‌آباد نیز نهایت همکاری را داشته‌اند.
وی اضافه کرد: قطعاً این ۶۱ واحد صنعتی تحت تملک بانک‌ها تا نیمه اول ۱۴۰۲ تعیین تکلیف خواهند شد.
رئیس سازمان صمت لرستان در ادامه بیان کرد: مرکز پاسخگویی یکپارچه ۱۲۴ در کشور طراحی شده و صبح و عصر برای پاسخگویی به پیشنهادات، انتقادات و شکایات فعال است.
جعفری در خصوص پتروشیمی کوهدشت گفت: واحد صنعتی علاوه‌بر اینکه با کمبود آب مواجه است مشکل خوراک دارد.
وی در خصوص وضعیت معادن استان و نظارت بر میزان استخراج آن‌ها، اظهار کرد: در حال پایش کامل معادن استان هستیم و قرار است سال آینده با استفاده از یک سیستم پهپادی نسبت به پایش معادن اقدام کنیم.
رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: این امر با همکاری سازمان نظام مهندسی معادن انجام خواهد شد و البته نسبت به خرید دستگاه پهپاد هم اقدام شده است.
جعفری خاطرنشان کرد: براین اساس با بهره‌بردارانی که خارج از محدوده معادن فعالیت داشتند و یا معادنی که بیشتر از مجوز استخراج داشتند مطابق قانون معادن برخورد و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
این مسئول گفت: از برنامه‌های کاری و اولویت‌دار دولت سیزدهم در حوزه صمت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ و صندوق توسعه ارزی و بیمه فعالیت‌های معدنی استفاده می‌شود، افزود: کلیه مجوزها در درگاه ملی مجوزها پیگیری می‌شود.
جعفری، وصولی حقوق دولتی در سال گذشته را ۸.۲ اعلام کرد و با بیان اینکه این رقم در ده ماهه سال جاری ۳۹ میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: راستای شفافیت حقوق معادن، دو بار مزایده برگزار شد.رئیس سازمان ضمن لرستان با اشاره به استفاده از پهبادها در راستای پایش فعالیت‌های معاون و جلوگیری از فعالیت خارج از محدوده اشاره کرد و گفت: محدوده‌های بالاتکلیف معادن هم شناسایی و تعیبن تکلیف شد.
وی فعالیت ایمیدرو برای شناسایی و توسعه معادن اشاره کرد و با بیان اینکه یک پهنه برای شناسایی مواد فلزی توسط ایمیدرو تعیین و این پهنه به تعداد ۷ زیرپهنه تقسیم‌بندی شده است، خاطرنشان کرد: لرستان در زون سهند به سیرجان است و ۱۸ ماده معدنی غیرفلزی در آن وجود دارد اما اکتشافات توسعه‌ای برای مواد معدنی فلزی توسط ایمیدرو دنبال می‌شود و در چند جای استان ازجمله اکتشافات ماده معدنی سرب، روی و ماده منگنز در نورآباد، انجام شده است.
جعفری یکی از منابع تامین مالی حوزه صنعت را اعتبار تبصره ۱۸ دانست و با بیان اینکه ۱۲۹ درصد این اعتبارات جذب و در این راستا ۴۸ طرح تامین منابع شده است، گفت: اعتبارات رونق تولید از منابع سرمایه‌گذاری برای تولید است که در این راستا درخواست‌ها از واحدها اخذ شد و کلیه درخواست‌ها به بانک‌های عامل ارجاع شده و تاکنون از سوی دو بانک ملی و ملت ۸۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی کمک شده است کمااینکه بانک‌ها موظفند ۴۰ درصد منابع داخلی را به این بخش اختصاص دهند.
رئیس سازمان صمت لرستان در خصوص کارخانجات دارویی بایرافلاک گفت: بخش دامی این کارخانجات فعال و برای حل مشکل تعهدات ارزی آن اقدامات خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه پروژه فولاد الیگودرز دارای مصوبه دولت است که سرمایه‌گذار آن مشکل حقوقی دارد که برای حل آن نشست‌های با قوه قضائیه و وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: فاز اول آن ۶۵ درصد پیشرفت دارد ولی برای فاز بعدی آن سرمایه‌گذار درگیر مسایل حقوقی شده که برای حل آن ۱۱ جلسه برگزار و فرصتی برای سرمایه‌گذار داده شده است چراکه ۱۸۵ میلیون دلار از صندوق دخیره ارزی به این پروژه تزریق شده ولی تعیین تکلیف نشده در صورتی که به تعهدات عمل نکند، توسط بانک صنعت و معدن تملک و احتمالا در اختیار ایمیدرو قرار می‌گیرد.

آدرس کوتاه شده: https://lre.mimt.gov.ir/s/mfafX0J   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.