کد خبر : 559
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 11:26
-

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ؛

بیمه محصولات کشاورزی در لرستان ضروری است

بیمه محصولات کشاورزی در لرستان ضروری است
سید عماد شاهرخی درجلسه شورای معاونین ،مدیران ستادی ،شهرستانی و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید برکشاورزی علمی، عنوان کرد: با توجه به ریسک پذیر بودن بخش کشاورزی، بیمه محصولات کشاورزی امری ضروری است.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سید عماد شاهرخی درجلسه شورای معاونین ،مدیران ستادی ،شهرستانی و ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید برکشاورزی علمی، عنوان کرد: ما باید به سمت کشاورزی علمی با بهره‌وری بالا گام برداریم که برای تحقق این امر نیازمند انتقال یافته‌ها به مزارع هستیم.
وی تاکید کرد: نکته دیگر توجه به ترویج است، مدیران باید به اعتبارات بخش ترویج جدی نگاه کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به عملکرد بالای گندم در اراضی دیم نیز اشاره کرد و گفت: ما، در طرح جهش تولید در دیمزارها در هکتار ۵ هزار و ۷۰۰ تن برداشت داشتیم، اما متاسفانه انعکاس خبری آن کم بود.
شاهرخی ابا اشاره به اینکه برای علمی کردن کشاورزی به انتقال تجارب در حوزه ارقام ، داشت، برداشت و کوددهی به کشاورزان نیاز است. بر ضرورت بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: بیمه محصولات زراعی، باغی، دام و مراتع باید مورد توجه قرار بگیرداما، متاسفانه ما،در بیمه مراتع ضعیف عمل کردیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: ما در بیمه مراتع جزو استان‌های رده پایین هستیم، بنابراین نیاز است در این زمینه جدی تر عمل کنیم.
شاهرخی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ریسک پذیر بودن بخش کشاورزی، بنابراین بیمه محصولات کشاورزی ضروری است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آتش سوزی مزارع و مراتع نیز اشاره کرد و گفت: همه ما باید به عنوان یک کارشناس نسبت به مقوله آتش سوزی بی تفاوت نباشیم، اطلاع رسانی در این زمینه بسیار مهم است. رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: نیاز است پیامدهای ناشی از آتش زدن کاه و کلش را علاوه بر جرم بودن آن اطلاع رسانی کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.