کد خبر : 731
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 17:34
-

طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی

طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی
تکلیف هر شهرستان برای آغاز جدی طرح یکپارچه سازی اراضی کشاورزی ۱۰۰ هکتار ؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، جلسه ستاد آبیاری تحت فشار لرستان جهت تعیین اهداف و اولویت بندی اجرا با حضور سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد.

شاهرخی به ظرفیت و پتانسیل استان و استقبال مردم در اجرای سیستمهای نوین اشاره و تأکید نمود؛ استفاده از توان بخش خصوصی در اجرای این نوع پروژه ها با نظارت جهادکشاورزی در دستور کار مدیریت آب و خاک قرار گیرد.

وی ضمن تشریح اولویت سازمان و اجرای یکپارچه سازی با عنایت به اینکه بیشتر اراضی استان خرده مالکی بوده و توسعه تکنولوژی در اراضی خرده مالکی بسیار دشوار می باشد، یکی از رویکردهای سازمان جهاد کشاورزی استان توسعه سامانه‌ها آبیاری نوین در اراضی یکپارچه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به کسب رتبه نخست امور اراضی استان در بحث یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در سال گذشته با تشکیل کارگروه مرتبط یکپارچه سازی با اولویت محرومیت زدایی، آب پایدار و کمک به معیشت کشاورزان هم استانی پویش هر مرکز یک یکپارچه سازی را اجرا خواهیم کرد و تا حصول نتیجه این طرح ادامه خواهد داشت.

الوندفر مدیر آب و خاک سازمان در ادامه توضیحاتی در خصوص عملکرد و اقدامات انجام شده این مدیریت اهم از تعداد طرح مصوب به تفکیک شهرستانها ارائه نمود.

وی به افزایش راندمان و ارتقا بهره وری با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۵۷,۸۴۱ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده که ۵۷,۵۳۱ هکتار آن تحت فشار و میزان ۳۱۰ هکتار آن کم فشار می باشد.

وی گفت؛با توجه به محدودیت اعتباری اولویت بندی طرح ها از اقدامات مهمی است که در حال انجام می باشد.

در پایان الوندفر از تلاش و پیگیری های ریاست محترم سازمان در جذب و افزایش اعتبارات آبیاری تحت فشار تشکر نموده و بیان نمودن در سال ۱۴۰۱ با توجه به نداشتن مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری با تلاش جناب آقای مهندس شاهرخی و نشست های ایشان با معاونت های وزارت عالیه سبب شد در ماه‌های پایانی سال‌ ۱۴۰۱ دریافت اعتباری چشم گیری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.