کد خبر : 975
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1402 - 17:03
-

رييس دانشگاه علوم پزشكي:؛

هفت هزار جراحی قلب باز در لرستان انجام شده است

هفت هزار جراحی قلب باز در لرستان انجام شده است
دكتر "بهرام دلفان": متاسفانه استقبال از تحصيل در برخي رشته‌ها كم شده كه اين عدم گرايش قابل توجه است.؛

به گزارش طلوع غرب ، دکتر “بهرام دلفان”روز یکشنبه در نشست دانشگاهیان لرستان با حجت الاسلام والمسلمین “عبدالحسین خسروپناه” دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: متاسفانه استقبال از تحصیل در برخی رشته‌ها کم شده که این عدم گرایش قابل توجه است.
وی با اشاره به کمبود برخی رشته‌های پزشکی در لرستان و عدم استقبال پزشکان متخصص برای حضور در این استان افزود: در مواردی کمبود پزشک عمومی برای برخی مناطق استان وجود دارد چراکه پایین بودن دستمزدها در مناطق محروم باعث عدم ماندگاری پزشکان شود که کاهش مالیات و افزایش حقوق، راهکار مناسبی برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم است.
وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان ۱۲ هزار میلیارد ریال بدهکار است ادامه داد: اجرای برخی طرح‌ها از جمله جوانی جمعیت به این دانشگاه واگذار شده در حالیکه منابع مالی برای اینگونه طرح‌ها تعریف نشده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: اجرای برخی طرح‌ها در مناطقی از این استان مطالبه می‌شود در حالیکه پیش نیاز و شرایط لازم برای آن وجود ندارد بنابراین اصرار به انجام اینگونه طرح‌ها باعث هدر رفت سرمایه خواهد شد.

دلفان، تامین مالی دانشگاه‌ها را ضرورتی انکارناپذیر دانست و بیان کرد: تعرفه‌های پایین موجب کسری درآمد می‌شود ازین رو یا باید اعتبارات مورد نیاز تزریق و یا اینکه تعرفه های پزشکی درمانی افزایش داده شود

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.