کد خبر : 1034
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 9:58
-

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان:؛

نیروهای مورد نیاز مرکز نفس به زودی تکمیل میشوند

نیروهای مورد نیاز مرکز نفس به زودی تکمیل میشوند
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نیروهای مرکز نفس شامل یک نفر ماما و یک نفر روانشناس به دانشگاه واگذار شده است که ماما توسط معاونت درمان تامین شده و روانشناس نیز به زودی در این مرکز مستقر میشود.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر مریم کوشکی صبح یکشنبه در جلسه هماهنگی تامین نیروی مرکز نفس که در دفتر معاون بهداشت دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: مرکز نفس( نجات فرزندان سقط) مرکزی است که با همت بسیج جامعه پزشکی و همکاری معاونت‌های مختلف دانشگاه و چند سازمان دیگر به منظور کاهش سقط‌های عمدی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در سراسر کشور راه‌اندازی شده است، گفت: این مرکز در استان لرستان نیز اخیرا راه‌اندازی شده و از طریق حمایت‌های مالی، معنوی، روانشناسی و… در راستای پیشگیری از سقط‌های عمدی فعالیت خواهد کرد.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: در زمینه تامین نیرو برای این مرکز مقرر شده یک نفر ماما، یک نفر روانشناس و یک طلبه به صورت روزانه در این مرکز مستقر شوند که در این راستا ماما توسط معاونت درمان تامین شده و نیروی روانشناس نیز به زودی در این مرکز مستقر خواهد شد.

دکتر کوشکی با تاکید بر اینکه در حوزه جوانی جمعیت به دنبال خلاقیت هستیم، خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ فرزند‌آوری، به دنبال نوآوری و خلاقیت هستیم و باید از افرادی که در این زمینه خلاقیت دارند استقبال شود.

وی ادامه داد: تهیه مستند، کلیپ، پوستر و… با موضوع جوانی جمعیت و انتشار آن در رسانه‌ها، فضای مجازی، سطح شهر و مکان‌های عمومی در نهادینه کردن فرهنگ فرزند‌آوری تاثیر به سزایی خواهد داشت، لذا باید در این حوزه اقدامات بیشتری انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: در این راستا پوستر با موضوع جوانی جمعیت انتخاب شده و برای نصب در اتاق مدیران کل ادارات مختلف استان تهیه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.