کد خبر : 1071
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1402 - 18:09
-

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان ؛

اتمام رفع تداخلات اراضی تا پایان سال ۱۴۰۲

اتمام رفع تداخلات اراضی تا پایان سال ۱۴۰۲
نشست وبیناری رفع موانع موجود پروژه رفع تداخلات اراضی ملی و زراعی برگزار شد.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان ، به منظور بررسی اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان ها در موضوع رفع موانع موجود در پروژه رفع تداخلات اراضی ملی و زراعی با حضور سید عماد شاهرخی رییس سازمان جهادکشاورزی استان،میرزایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،میر دریکوند مدیر امور اراضی ، و کارشناسان مربوطه به صورت نشست وبیناری با مدیران و روسای ادارات امور اراضی شهرستان ها برگزار شد.

سید عماد شاهرخی گفت :اتمام رفع تداخلات اراضی تا پایان سال ۱۴۰۲ مورد تأکید وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشور است، بنابراین شهرستان هایی که عملکرد خوبی در این زمینه ندارند باید تعداد جلسات کمیسیون رفع تداخلات را افزایش دهند تا بر اساس برنامه تکلیفی حرکت کنند.

وی با اشاره به امتیازات اجرای قانون در راستای رفع تداخلات اراضی در کارگروه‌های مربوطه بیان کرد: در سال ۱۳۹۴ قانونگذار فرصتی را به دولت داد تا اختلافات با بهره‌برداران بخش کشاورزی در خصوص مالکیت اراضی را در قالب کارگروه رفع تداخلات رفع کرده و هزینه‌های مربوط به طرح دعاوی در محاکم قضایی در این زمینه را کاهش دهد.

سیدعماد شاهرخی افزود : تسریع در تعیین تکلیف اراضی و رفع تداخلات در پلاک‌های ثبت شده برای حفظ منابع ملی و همچنین تکریم مالکان و بهره‌برداران در اولویت است و اعضای کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها به طور جدی برای انجام این فرآیند تلاش‌کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی لرستان بیان کرد: با اجرای ماده ۵۴ قانون رفع تداخلات اراضی اختلاف مالکیتی و مشکلات بین کشاورزان و منابع طبیعی و آبخیزداری حل خواهد شد.

سید عماد شاهرخی در ادامه بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و لزوم تسریع در امر تحقق برنامه ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی در زمینه رفع تداخلات و صدور اسناد کشاورزی تأکید کرد و افزود: طرح صدور اسناد برای اراضی کشاورزی جزو طرح‌های محوری وزارت و به طور جدی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان است که امیدواریم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اتمام به موقع این طرح در استان باشیم.

بهرام میر دریکوند مدیر امور اراضی در این نشست وبیناری با اشاره به برخی اقدامات انجام شده به تجزیه و تحلیل آمارها و مشکلات و‌موانع رفع تداخلات شهرستان ها در سال ۱۴۰۲ پرداخت .

در ادامه پرسش و پاسخ مطرح شد و حاضرین در این نشست وبیناری به بیان عملکرد در سال ۱۴۰۲ و برنامه های ابلاغی در حوزه عمل پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.