کد خبر : 1199
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402 - 13:50
-

اخذ مجوز ایجاد ۱۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری در لرستان

اخذ مجوز ایجاد ۱۰۰۰ کیلومتر فیبرنوری در لرستان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تا کنون ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری در استان اجراء شده است؛

به گزارش طلوع غرب ،در بخش اول این گفت و گو، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات به سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی وزارت ارتباطات ( دولت ) جهت اتصال ۲هزار و ۳۰۰ روستای استان لرستان به اینترنت پر سرعت پرداخت و گفت: با احداث سایت های جدید و ارتقاء سایت های موجود از ۲G به ۳G و ۴G به دنبال ارائه خدمات الکترونیکی به اهالی روستاها جهت توسعه اقتصاد دیجیتال روستاها هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دوم مصاحبه گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی و کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق استان بحث تامین ظرفیت و انتقال پهنای باند و دید رادیویی بین سایت‌های سیار در برخی مناطق با مشکل مواجه می‌باشد که برای رفع این مشکل پروژه احداث فیبر نوری در دستور کار قرار گرفت. بر اساس پیگیری‌های به عمل آمده مجوز احداث کابل فیبر نوری به طول بیش از یک هزار  کیلومتر در ۲ فاز از مجری طرح توسعه روستایی وزارت ارتباطات اخذ گردید.

مهندس مجتبی صارمی افزود: فاز ۱ این پروژه به طول ۲۵۵ کیلومتر ( ۱۸۵ کیلومتر در شهرستان پلدختر و حدود ۷۰ کیلومتر در شهرستان دلفان ) اجرا گردیده است به طوری که پروژه ۱۸۵ کیلومتری پلدختر در هفته دولت به بهره برداری می رسد. همچنین فاز دوم آن که حدود ۸۰۰ کیلومتر می‌باشد توسط شرکت مخابرات استان به عنوان مجری پروژه فیبر نوری به کارفرمایی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اقدام است.

وی با بیان این که برخی مسیرهای فاز دوم  تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ادامه داد: این پروژه علاوه بر اینکه مشکل دید رادیویی و انتقال ظرفیت مورد نیاز سایت ها و مراکز مخابراتی مسیر  را رفع می‌کند، می‌تواند یک مسیر جایگزین و پروتکشن فیبر برای استفاده در مواقع بحرانی باشد و کلیه روستاهای مسیر پروژه فیبر نوری نیز از این شبکه پرسرعت و پایدار بهره مند خواهند شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: برای این پروژه از محل اعتبارات وزارت ارتباطات بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

صارمی به موضوع کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی که خدمت دیگری در حوزه ارتباطات استانی به شمار می رود  اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس بند (پ) ماده۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور این دفاتر جهت ارائه خدمات الکترونیکی و خدمات قابل برون سپاری دستگاههای اجرایی به مردم در نقاط شهری و روستایی تاسیس گردیدند که در حال حاضر، حدود ۲۸۰ دفتر پیشخوان شهری و حدود ۵۲ دفتر ICT روستایی دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در استان فعال هستند، لذا قصد داریم برای کلیه مناطق روستایی که شرایط لازم جهت ایجاد دفاتر روستایی داشته باشند مجوز مربوطه را صادر نماییم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.