کد خبر : 1323
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 9:58
-

تحریم‌ها و کارشکنی‌ها اجازه نداد که در مقابله با پدیده گرد و غبار متوقف شویم

تحریم‌ها و کارشکنی‌ها اجازه نداد که در مقابله با پدیده گرد و غبار متوقف شویم
رئیس حفاظت محیط زیست گفت: علیرغم وجود تحریم‌ها و کارشکنی‌ها،کشورهای همسایه را قانع کردیم که گرد و غبار یک معضل اساسی با تاثیرگذاری بالا است.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، کنفرانس خبری همایش بین‌المللی توفان‌های گرد و غبار با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اشتفان پریزنر، نماینده سازمان ملل متحد در ایران و نمایندگانی از کشورها مختلف دنیا برگزار شد.

سلاجقه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات عملیاتی برای مقابله با گرد و غبار اظهار کرد: از زمان برگزاری اجلاس منطقه‌ای گرد و غبار به دنبال عملیاتی کردن توافقنامه‌ها بودیم و نه اینکه فقط توافقی مطرح و کاغذی امضا شود.

وی ادامه داد: اگرچه رسیدن به توافق سخت بود چرا که گرد و غبار اولویت بسیاری از این کشورها نبود و یا اینکه جلسات با کشوری برگزار می‌شد و روند نیز مثبت بود اما در میانه کار دولت و یا یک مسئول از کشورها عوض می‌شد و باید فرآیند رسیدن به توافق را از نو شروع می‌کردیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با این وجود توانستیم اقدامات عملیاتی رو شروع کنیم و در همین راستا کارگروه اجرایی ما وارد کشور عراق شد و بعد از برگزاری اجلاس بین‌المللی، عملیات اجرایی را در چهار استان عراق  و دو استان در کشور خودمان شروع خواهیم . در کشور سوریه نیز اقدامات خوبی درحال انجام است. کشور عربستان نیز پس از مطلوب شدن شرایط بین دو کشور برای همکاری موثر اعلام آمادگی کرده است.

سلاجقه افزود: در شمال شرق کشور و در کشور ترکمنستان نیز پس از سفری که به این کشور داشتم و گفتوگوهایی که با مقامات آنها انجام شد، خوشبختانه به توافقات خوبی رسیدیم و امیدوارم به زودی عملیات اجرایی آغاز شود.

وی تاکید کرد: علیرغم کارشکنی‌هایی که برخی کشورها می‌کنند همسایگان ما به این نتیجه رسیدند که گرد و غبار یک معضل اساسی با تاثیرگذاری بالا است و در مسیر درستی برای مقابله با این پدیده قرار داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.