کد خبر : 1619
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1402 - 20:00
-

شاداب سازی بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در لرستان

شاداب سازی بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در لرستان
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس در استان شاداب سازی شدند.؛

رضا عزتی در جلسه شورای اداری استان که امروز پنج شنبه سی ام شهریورماه در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید و در قالب طرح شهید عجمیان، محیط آموزشی ۴۰۰ مدرسه با ظرفیت بیش از یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس شاداب سازی شد.

وی افزود: سال تحصیلی جدید در لرستان با شعار مهر مهدوی و مدرسه ایران قوی با حضور ۳۵۰ هزار دانش آموز و ۲۷ هزار معلم آغاز می‌شود.

عزتی، کسب رتبه تک رقمی در آزمون سراسری گروه زبان خارجی برای نخستین بار در لرستان، کسب رتبه ۹ رشته علوم تجربی و چندین رتبه زیر هزار را از افتخارات دستگاه تعلیم و تربیت استان عنوان کرد.

رضا عزتی با اشاره به ارتقای ۶ رتبه‌ای لرستان در معدل نهایی به عنوان اصلی‌ترین شاخص در نظام آموزش و پرورش ادامه داد: با ظرفیت عظیم فرهنگیان لرستان می‌توان رتبه‌های بالاتری کسب کرد و در جمع استان‌های برتر قرار گرفت.

وی توانمندسازی و دانش افزایی معلمان، مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی مدارس دولتی و غیر دولتی، تدوین برنامه جامع پرورشی با محوریت مدیران حول سند تحول بنیادین، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توجیهی با حضور چهار هزار و ۲۰۰ نفر از مدیران و معلمان، برگزاری آزمون استخدامی ویژه آموزگاران ابتدایی، استثنایی و دبیران، افتتاح ۷۶ طرح آموزشی نوساز با ظرفیت ۱۷۰ کلاس درس را از اقدامات ستاد پروژه مهر استان عنوان کرد.

به گفته عزتی، اجرای طرح شهید پناهی با جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز با ۱۶۸ آموزشگاه، تشکیل کارگروه ماده ۱۸ با هدف ساماندهی سرویس مدارس، اجرای طرح شهید سلیمانی و تحویل ۳۳ چمن مصنوعی از دیگر اقدامات آموزش و پرورش لرستان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به بیش از ۵۰ درصد مدارس تخریبی استان هم اشاره کرد و افزود: این مدارس امکانات و تجهیزات لازم برای اجرای فعالیت‌های آموزشی را ندارند که برای حل این مشکل نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان به ویژه شرکت‌های آب و فاضلاب، گاز و توزیع برق هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.