کد خبر : 1715
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 8:42
-

تجلیل معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از رئیس کل دادگستری استان لرستان

تجلیل معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از رئیس کل دادگستری استان لرستان
در مراسمی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از رئیس کل دادگستری استان لرستان در جهت صیانت و حفاظت از محیط ‌زیست تجلیل شد.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، در این مراسم که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در تاریخ چهارم مهرماه ۱۴۰۲ در دفتر رئیس کل دادگستری لرستان برگزار شد، از حجت الاسلام و المسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان به جهت صیانت از محیط زیست لرستان تجلیل بعمل آمد. 

در این جلسه ابتدا علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تشکر از زحمات دستگاه قضایی استان به جهت حمایت همه جانبه از مجموعه محیط زیست، خواستار تدوام این حمایت‌ها جهت پیشبرد هر چه بهتر اهداف اداره کل محیط زیست لرستان به منظور حراست و حفاظت از محیط زیست شد.

سالاروند با اشاره به گستردگی وظایف اداره کل محیط زیست لرستان در دو حوزه محیط‌زیست طبیعی و انسانی اظهار داشت: حدود ۳۲۲ هزار هکتار از مساحت استان در حوزه مدیریت مستقیم این اداره کل قرار دارد که محیط‌بانان پر تلاش استان به صورت شبانه روزی در جهت حفاظت و صیانت از این عرصه‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند. 

سالاروند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص محیط زیست که فرمودند برای ما مسأله محیط زیست یا حفظ منابع طبیعی، مسأله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست؛ یک مسأله حیاتی است افزود: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی” در جمهوری اسلامی‌، حفاظت محیط زیست که نسل ‌امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته ‌باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد. از این رو فعالیت های اقتصادی وغیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن‌ ملازمه پیدا کند، ممنوع است‌.” 

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ضمن برشمردن زحمات همکاران خود در اداره کل حفاظت محیط زیست گفت این اداره کل در سال گذشته در بخش محیط زیست طبیعی از رتبه‌های برتر کشور بوده‌ و همچنین در ایجاد اولین خانه فناور کشور، ایجاد اولین خانه‌های محیط زیست کشور، کشف جرایم زیست محیطی و جلوگیری از شکار و صید، ایجاد اولین هوشمندسازی و پایش آنلاین مناطق حفاظت شده کشور، کسب عنوان دستگاه فناور برتر استان، اجرای یکی اولین ارزش گذاری اقتصادی منابع زیستی کشور و …پیشگام بوده و امید است با همکاری عموم مردم و مسئولین این روند ان شالله ادامه داشته باشد و منتج به حفظ بیت المال، انفال و مانع ایجاد آلودگی های محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی شود. 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری لرستان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان در جهت حفاظت و حراست از محیط زیست گفت: همانطور که محیط زیست از اسمش پیداست محیط زندگی ماست و در این محیط زندگی، زیست میکنیم و طبیعا هوای پاک، محیط امن حائز اهمیت است و باید تمام توان خود را در راستای حفاظت‌ و صیانت از این میراث گران‌بها به کار گیریم. 

شهواری تخریب، شکار و آلودگی‌های محیط زیست را تضعیع حقوق عامه و از بین رفتن انفال عنوان نمود و اظهار داشت: دستگاه قضا تمام توان خود را در جهت کمک به جلوگیری و کاهش تخلفات زیست محیطی، به کار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اهمیت آموزش‌های زیست محیطی گفت: افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست می‌تواند نقش موثری در کاهش تخلفات و آسیب‌ها در این حوزه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ضمن اعلام حمایت از محیط زیست، بر برخورد قاطع با هر گونه تخلف زیست محیطی تأکید نمود.

در پایان این مراسم علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با تقدیم لوح تقدیر اهدایی معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از زحمات و تلاش‌های رئیس کل دادگستری لرستان در جهت حفاظت از محیط زیست، تجلیل نمود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.