کد خبر : 1867
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 8:50
-

دبیر جشنواره بین المللی موسیقی ایثار؛

موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود

موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود
دبیر فنی و علمی جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر گفت: موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود و موسیقی ملی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.؛

شهروز حقی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره در استان لرستان، اظهار کرد: جشنواره‌ها محل زندگی و حیات موسیقی فاخر هستند.

وی گفت: اگر ما جشنواره‌ها را نادیده بگیریم، بخشی از موسیقی فاخر و ارزشی چه از نظر محتوای جهاد، حماسه و شهادت و چه از نظر انواع محتوای فرهنگی و ارزشی ممکن است بخشی از حیات خود را از دست بدهد و دچار آسیب شود.

حقی با بیان اینکه جشنواره‌ها موتور محرک فعالیت‌های هنری هستند، افزود: حضور گروه‌های هنری، به‌ویژه موسیقی که زبان هنرشان زبان بین‌المللی است، همواره یک مسیر بسیار خوب و موثر برای انتقال فرهنگ هستند.

دبیرفنی و علمی دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار- نوای مهر تصریح کرد: یکی از مهمترین ابزارهای انتقال فرهنگ‌ها، جابه‌جایی گروه‌ها و هنرمندان و حضور در چنین جشنواره‌هایست.

وی خاطرنشان کرد: جای اجراهای مختلف هنری، در فرهنگ‎ها، ملت‌ها و کشورهای مختلف، خالی است ولی این سال‌ها و در جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر تلاش شده است جای خالی این اجراها بر طرف شود.

حقی با اشاره به حضور بین المللی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: باید بین کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه مقاومت، مراودات هنری تقویت شود.

دبیر فنی و علمی دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر ادامه داد: متاسفانه خیلی به موسیقی حماسی پرداخته نشده و خیلی شنیده و احیا نمی شود.

وی گفت: سیاستگزاران فرهنگی ما بایستی توجه کنند موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود و موسیقی ملی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.