کد خبر : 1922
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1402 - 12:05
-

بهره مندی بیش از ۳۱ هزار سالمند لرستانی از خدمات بهزیستی

بهره مندی بیش از ۳۱ هزار سالمند لرستانی از خدمات بهزیستی
بیش از ۳۱ هزار سالمند از خدمات بهزیستی لرستان بهره‌مند هستند.؛

معاون توانبخشی بهزیستی لرستان گفت: ۳۱ هزار و ۵۱۰ سالمند از خدمات اجتماعی، درمانی، مالی و توانبخشی این نهاد بهره مند هستند.
  نگتر فتحی بیرانوند با اشاره به فعالیت پنج مرکز سالمندان در لرستان افزود:در سه مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در شهرستان های خرم آباد، دورود و الیگودرز خدمات آموزشی شامل صنایع دستی، تلاوت قرآن، تقویت خواندن و نوشتن، خدمات توانبخشی و پزشکی از جمله ویزیت پزشک در مرکز، خدمات پرستاری از قبیل چکاپ (سنجش) روزانه قند خون، فشار خون و در صورت نیاز ارجاع به پزشک متخصص، خدمات ورزشی، فرهنگی و حرفه آموزی را به ۱۰۰ نفر از سالمندان ارائه می  شود .
وی گفت: همچنین  در  دو مرکز شبانه روزی نگهداری و توانبخشی سالمندان در شهرستان های خرم آباد و بروجرد  ۱۱۸ سالمند به صورت شبانه روزی نگهداری می شود.
بیرانوند با بیان اینکه کمک هزینه ساخت ارتز و پروتز به سالمندان تحت پوشش استان پرداخت می شود، افزود ویزیت در منزل، پرداخت حق پرستاری به سالمندان شدید و خیلی شدید با دهک درآمدی پایین، پرداخت مستمری و خدمات درمانی، توانبخشی، مراقبتی، حمایتی و آموزشی از دیگر حمایت های این نهاد برای سالمندان استان است.
 بیرانوند با اشاره به بهره مندی سالمندان استان از حمایت های مناسب سازی مسکن و کمک هزینه ایاب و ذهاب  گفت:در صورتیکه سالمند دارای معلولیت شدید یا خیلی شدید باشد کمک هزینه تحصیلی دانشجویی به فرزند وی نیز پرداخت خواهد شد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.