کد خبر : 2121
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 10:46
-

پوشش تحصیلی بیش از ۱۱ هزار سواد آموز در لرستان

پوشش تحصیلی بیش از ۱۱ هزار سواد آموز در لرستان
امسال ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در لرستان تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.؛

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان گفت::در سال تحصیلی جدید در استان پوشش تحصیلی ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر بی سواد و کم سواد در دوره‌های سواد،انتقال و تحکیم هدف‌گذاری شده است.
منصور بازگیر با بیان اینکه ثبت‌نام و کلاس گذاری دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم تا پایان آذرادامه دارد.، افزود:
 سوادآموزی افراد ثبت‌نام‌شده شروع و تا اتمام همه ی کلاس‌ها استمرار دارد و افراد ذی‌نفع از طریق بانک اطلاعات سوادآموزی و دستگاه‌های مختلف شناسایی می‌شوند.
وی گفت: در مرحله اول سوادآموزان ۱۰ تا ۴۹ سال تحت پوشش آموزش‌ها قرار خواهند گرفت و بر اساس هدف‌گذاری‌های انجام شده امسال در لرستان پنج هزار و ۶۰۰ نفر تحت پوشش دوره سواد و معادل سوم ابتدایی، سه هزار نفر در دوره انتقال و معادل ششم ابتدایی و سه هزار و ۲۰۰ نفر در دوره تحکیم سواد و تقویت و تثبیت سواد مشارکت خواهند کرد.
بازگیر افزود: همچنین امسال ۷۰۰ نفر از بانوان عشایر استان تحت پوشش دوره‌های سوادآموزی و آموزش مهارت‌های خاص طرح توسعه سواد زنان عشایری ریاست محترم جمهوری قرار می‌گیرند.
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به برگزاری دوره‌های مکمل برای سوادآموزان استان گفت:۱۵۰ نفر از سوادآموزان امسال تحت پوشش آموزش‌های مقدماتی رایانه قرار خواهند گرفت، همچنین ۶۰۰ نفر در طرح حلقه‌های کتاب‌خوانی، شش هزار و هفت نفر در برنامه نماز کلید بهشت و دو هزار و ۳۸۱ نفر در طرح خواندن با خانواده شرکت خواهند داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.