کد خبر : 2325
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1402 - 13:13
-

خروج سامانه بارشی، امشب از لرستان/پلدختر رکورد دار بیشترین میزان بارش

خروج سامانه بارشی، امشب از لرستان/پلدختر رکورد دار بیشترین میزان بارش
کارشناس هواشناسی لرستان گفت: میانگین بارش استان ۳۷.۷ میلی متر بوده که بیشترین میزان بارش مربوط به شهر پلدختر به مقدار ۶۱.۲ میلی متر است.؛

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: در سامانه بارشی اخیر ، بیشترین میزان بارش‌ها در سطح استان مربوط به ایستگاه باران سنجی پاعلم در شهرستان پلدختر به میزان ۱۰۷ میلی متر گزارش شده است. 

روح الله داودی گفت: میانگین بارش استان ۳۷.۷ میلی متر بوده که بیشترین میزان بارش در بین مراکز شهرستان‌ها مربوط به شهر پلدختر به مقدار ۶۱.۲ میلی متر و کمترین میزان بارش مربوط به شهر ازنا به مقدار ۹.۶ میلی متر به ثبت رسیده است. 

 داودی افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، کماکان امروز سامانه بارشی در سطح استان به تناوب و با شدت و ضعف فعال خواهد بود، انتظار داریم در این مدت علاوه بر ابرناکی، در اغلب نقاط وزش باد قابل ملاحظه، رگبار باران و گاهی رعد و برق را شاهد باشیم. 

به گفته وی همراه با این شرایط مخاطراتی از قبیل اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح جاده ها، ایجاد رواناب سطحی، مه آلودگی و کاهش میدان دید افقی را خواهیم داشت.

داودی گفت: این سامانه بارشی امشب به طور کامل از مرز‌های شرقی استان خارج خواهد شد و برای فردا پدیده غالب ابرناکی و وقوع مه صبحگاهی در مناطق مستعد خواهد بود.

وی افزود: در ۴۸ ساعت آینده، دما‌های شبانه روند کاهشی خواهند داشت و هوا سرد‌تر خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.