کد خبر : 2402
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 11:20
-

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در ۵ شهر لرستان

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در ۵ شهر لرستان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از شروع عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری درب منازل و کسب و کار‌ها موصوف به FTTH در پنج شهر استان خبر داد.؛

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای همزمان پروژه FTTH در پنج شهر دورود، الیگودرز، ازنا، پلدختر و الشتر، گفت: تاکنون در کل استان ۶۸۵ کیلومتر مجوز حفاری از شهرداری‌های استان اخذ شده که ۱۰۱ کیلومتر حفاری انجام و ۱۲۵۶ عدد باکس FAT دیواری و ۵۵ عدد ODC در این پنج شهر، نصب شده است.

مجتبی صارمی افزود: براساس آمار‌های رسمی موجود باید دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پرسرعت فراهم شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به شروع طرح در شهر خرم‌آباد در روز‌های آینده، گفت: قرار است اپراتور آسیاتک در حدود ۳۲۵ کیلومتر، فیبر نوری به شبکه رینگ داخل شهر خرم‌آباد اضافه کند و هدفگذاری ما برای ارائه سرویس پرسرعت اینترنت بر بستر فیبر نوری برای ۱۰۹ هزار مشترک این شهر است.

صارمی افزود: این طرح ملی و مهم، به عنوان زیرساخت اصلی اجرای طرح‌های شهر هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی، توسعه کسب و کار‌ها و اقتصاد دیجیتال را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.