کد خبر : 2499
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 17:26
-

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری در مراسم تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل لرستان مطرح کرد؛

جابجایی بیش از ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق شبکه جاده‌ای کشور

جابجایی بیش از ۵۰۰ میلیون تن کالا از طریق شبکه جاده‌ای کشور
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات راهداری گفت: بیش از ۵۰۰ میلیون تن جابجایی کالا از طریق شبکه جاده‌ای کشور انجام شده است.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، حسین متولی ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته حمل و نقل ، ضمن تبریک این هفته به فعالان حوزه حمل و نقل و راهداری، اظهار کرد: ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی مرتبط به حوزه حمل و نقل است و این حوزه سهم خوبی در بخش اقتصاد کشور ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور به این حوزه مرتبط است.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به رابطه مستقیم ۲ بخش راهداری و حمل و نقل، افزود: در صورت تضعیف هر کدام از این بخش‌ها بخش دیگری نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

متولی توسعه و نگهداری در حوزه راهداری و حمل و نقل را مهم دانست و افزود: ۳ درصد سهم حمل و نقل و راهداری کشور مربوط به لرستان است.

وی با اشاره به ۱۲۷ میلیون تردد از طریق پایانه‌های مسافری طی سال گذشته، تصریح کرد: سهم تردد ناوگان سواری بیش از یک میلیارد است.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: بیش از ۵۰۰ میلیون تن جابجایی کالا از طریق شبکه جاده‌ای کشور انجام شده است.

متولی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار شرکت حمل و نقل در کشور فعالیت دارند، گفت: بیش از ۶۵۰ هزار راننده در این شبکه مشغول به ارائه خدمات هستند.

وی با اشاره به نگهداری بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده توسط راهداری، خاطرنشان کرد: در طرح راهداری زمستانه بیش از ۱۲ هزار راهدار و بیش از هزار پایگاه زمستانه فعال هستند.

مدیرکل دفتر فناوری و اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از توسعه و نوسازی ناوگان مسافری اتوبوسی، مینی‌بوس و ون خبر و ادامه داد: این مهم تا پایان سال محقق خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.