کد خبر : 2502
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402 - 9:39
-

پتروشیمی لرستان در بین سه صنعت برگزیده و سبز کشوری در بالاترین سطح محیط زیستی کشور قرار گرفت

پتروشیمی لرستان در بین سه صنعت برگزیده و سبز کشوری در بالاترین سطح محیط زیستی کشور قرار گرفت
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از قرار گرفتن پتروشیمی لرستان در بین سه صنعت برگزیده و سبز کشوری خبر داد.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان؛ در بیست و چهارمین دوره همایش انتخاب صنایع سبز و برگزیده کشور که در تاریخ ۲۸ آذرماه سال ۱۴۰۲ در محل سالن همایش‌های سازمان حفاظت محیطزیست کشور برگزار شد، پتروشیمی لرستان در کنار دو صنعت از استان‌های تهران و اصفهان در بین سه صنعت برگزیده و سبز کشوری در بالاترین سطح محیط زیستی کشور قرار گرفته و موفق به دریافت لوح زرین شد.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت؛ هر ساله به پاس زحمات زیست محیطی واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی کشور و طی یک فرایند کاملا علمی‌ و تخصصی و باستناد نتایج آنالیز و سایر اقدامات منتج به رفع آلودگی‌ها و مستندات محیط زیستی قابل استناد لیست صنایع سبز اعلام و از صنایع محیط زیستی و سبز تقدیر می‌شود.

وی افزود؛ پتروشیمی لرستان با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در انجام اقدامات منتج به کنترل و مدیریت آلودگی‌های صنعتی و … توانست حائز عنوان صنعت سبز برگزیده کشوری شود.

سالاروند انجام اقداماتی مانند راه اندازی سیستم پایش برخط( آنلاین)، رفع آلودگی‌های آب، خاک، هوا، پسماند و … و انجام خوداظهاری در پایش کلیه پارامترهای موثر در آلودگی‌های محیط زیست، ایجاد فضای سبز مناسب، استفاده از سوخت‌های پاک، مدیریت پسماندهای تولیدی ، ایجاد مراکز HSE، مدیریت فاضلاب و بازچرخانی آب و انجام مسئولیت‌های اجتماعی و … را از عوامل موثر در انتخاب این صنعت به عنوان صنعت برگزیده سبز کشور دانست. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در پایان ضمن قدردانی از مدیریت شرکت‌ پتروشیمی استان در جهت رسیدن به این عنوان مهم در سطح کشور ، ابراز امیدواری کرد که سایر صنایع فعال در استان نیز با انجام اقدامات لازم در تولید پاک، بطور قطع موفق به کسب این عنوان خواهند شد و از اعلام آمادگی و همراهی و پیگیری محیط زیست برای حفظ حقوق عامه و تولید پایدار و پاک در کل واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی استان، برای رسیدن به این عنوان معتبر کشوری، خبر داد.

همایش صنعت سبز سال جاری ۳۰۵ واحد متقاضی دریافت لوح سبز شدند، که از بین این تعداد ۲۱۴ واحد صنعتی، ۸۱ واحد خدماتی و ۱۰ واحد معدنی بودند. از این میان، ۳۳ واحد حائز دریافت لوح سبز شدند که ۲۴ واحد آن صنعتی، ۸ واحد خدماتی و یک واحد معدنی بودند. همچنین علاوه بر این ۳۳ واحد ۴ واحد برگزیده و دارای بهترین شرایط بودند (۳ واحد صنعتی برگزیده و ۱ واحد خدماتی برگزیده) که شرکت پتروشیمی لرستان جزء واحدهای برگزیده ملی معرفی و حائز دریافت لوح زرین شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.