کد خبر : 2646
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1402 - 16:51
-

استاندار لرستان؛

نرخ بیکاری استان از ابتدای شروع دولت سیزدهم تا کنون ۴ درصد کاهش پیدا کرده است

نرخ بیکاری استان از ابتدای شروع دولت سیزدهم تا کنون ۴ درصد کاهش پیدا کرده است
استاندار لرستان از کاهش نرخ بیکاری استان به مقدار 4 درصد از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون خبر داد.؛

به گزارش طلوع غرب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استاداری لرستان، فرهاد زیویار بیست و یکم دی ماه در حاشیه ی جلسه ی شورای عالی اشتغال که به صورت وبیناری به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، عنوان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم نرخ بیکاری در لرستان ۱۵/۶(پانزده و شش دهم) درصد بوده است که با پیگیری های انجام شده در حال حاضر به۱۱/۶(یازده و شش دهم) درصد رسیده است.

➖وی ادامه داد: با این وجود هنوز ۴ درصد تا متوسط نرخ بیکاری کشور فاصله داریم که نشان می دهد تلاش ها را باید مضاعف کنیم که سرعت کاهش این نرخ را افزایش دهیم.

➖استاندار جذب اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه که مربوط به تسهیلات اشتغال توسط دستگاه ها می باشد را محوری ترین موضوع مطرح شده در شورای عالی اشتغال برشمرد و گفت: ظرف سه ماهه پاییز لرستان در پرداخت این تسهیلات رتبه ی اول استاان های کشور را دارد که تأثیرات آن در شروع سال آینده مشخص خواهند شد.

➖زیویار سوق دادن شرکت های سرمایه گذاری تحت نظارت حاکمیت از جمله شستا و ایمیدرو برای سرمایه گذاری بیش تر در استان های محروم را از دیگر موارد عنوان شده در جلسه قلمداد کرد و اظهار کرد: حضور این شرکت ها و سرمایه گذاری در استان می تواند شیب نزولی استان در پایین آوردن بیکاری را سرعت بیش تری افزایش دهیم.

➖وی تصریح کرد: توجه بیش تر به استان های محروم و کم برخوردار و در اولویت قرار دادن آنها یکی دیگر از مواردی بود که رئیس جمهور در این جلسه بر آن تأکید داشت.

➖استاندارگفت: قدمت محرومیت ها و مشکلات استان به چند دهه گذشته باز می گردد و طبیعی است طی چند سال تمامی این عقب افتادگی ها به یکباره جبران نمی شود.

➖زیویار افزود: با این وجود می توان با پیگیری های لازم در سطح وزارت ها سرعت جبران آن را بالا برد و طی دو سال راه ۶ سال را طی کرد تا در دراز مدت بتوانیم به سطح خوبی برسیم.

وی تصریح کرد: توسعه، امری ، متوازن ، برنامه محور ، تدریجی و گام به گام است، مسیر فعلی استان بحمد الله بر اساس شاخصها ، مسیر درستی است و همین راه را می بایست با آرامش و تلاش بیشتر و با همدلی جمعی ادامه داد.

➖ استاندار به نرخ تورم بالای استان نسبت به سایر استان های کشور اشاره کرد و عنوان کرد: علرغم این موضوع باید توجه داشت که :نرخ پایین آمدن تورم در کشور ۲ درصد می باشد که طی دو سال گذشته توانستیم در لرستان ۳/۸(سه و هشت دهم) درصد آن را کاهش دهیم،یعنی سرعت پایین آمدن نرخ تورم در استان خوب است و جای امید واری و کار و تلاش بیشتر دارد.

➖استاندار تاکید کرد: علیرغم این که هنوز جزو ۵ استان با نرخ تورم بالا در کشور هستیم اما نشان دادیم می توان با تلاش و پیگیری سرعت کاهش آن را بالا ببریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.